Pictures from Vermont, förbered er på bildbomb!

Passade på att ta lite kort när vi var ute och körde idag. På första bilden plockar Grandpa David in lite grönsaker till middagen från ett av sina trädgårdsland :)
Sist jag skrev sa jag att jag skulle försöka ta ngt kort på utsikten från huset så here it comes ;) Vermont är än väldigt populär skidreseort så på vintrarna är det slalom som gäller i backarna! Tycker det känns jätte konstigt att se massa stugor som vanligtvis hyr ut skidor med "skidstaket" och massa andra vinterdekorerade saker mitt påsommaren :P Speciellt när man ser liftarna i backarna :P Önskade jag kunde komma tillbaka till vintern och få åka lite! :D
.
Idag åkte vi till BEN & JERRY'S :D Det var ju här Glassen uppfanns så det är här dom gör all Ben&Jerry glass som sedan transporteras ut till massa länder och som ni sedan kan gå och köpa på videomix ;) (har fortfarande inte vant mig att säga hemmakväll) Nu förstår jag vrf det är kossor på förpackningarna ;) Vi fick en guidad tur och se hur dom gjorde all glass och historien bakom det hela! Jätte kul faktiskt! Var tyvärr inte tillåtet att ta kort på så mkt där inne, men några blev det :)
.
Jag och grayson hade lite kul ;P
.
Och självklart var det provsmakning !
.
Fick visst med oss lite souvenirer också :P
.
Annars har dagen mest bestått utav pyssel och spel
.
Har då aldrig ätit så närproducerat som här! Grisen, eller kanske ska säga köttet som ni ser nedan är från mosterns gård som bor en bit härifrån, alla grönsaker är från grandpas trädgårdsland, käkade ägg och bacon som också är från mosterns gård! :)
.
Picknick vid blueberry lake




.
Det har även blivit tidiga mornar med joggning och besök vid poolen medan Bea varit på Tennis och sim camp :)

.
Imorgon klockan 09:00 bär det av till flygplatsen och sedan vidare hem! Fast nu följer mormorn med :) Har verkligen haft det jätte mysigt här! kommer sakna det! Men ska bli skönt att komma hem till det mer sociala livet och Mall of America förstås ! :D Så nu ska jag krypa ner i min underbara säng ! önskade jag kunde ta med den till Minneapolis :( Igår när jag stod i kassan frågade kassörskan var jag kom ifrån och som vanligt säger jag att jag kommer från sverige men bor just nu i Minnesota i ett år, då sa hon ja du har minnesota dialekt kan jag höra! hehe då blev julle lite glad ;) Blir alltid så glad när amerikanare säger att jag inte har ngn dialekt men blev ju ännu gladare när dom kan höra att jag bor i MN :D haha sov så gott!


Kommentarer
Postat av: carro larsson

haha julia du har ju lite Brittiska i dig också, har du inte berättat de ? haha .. min engelska kommer vara råå sen jämfört med dig nu när du kommer hem haha

2011-07-29 @ 16:50:54
URL: http://cavfl.blogg.se/
Postat av: julia

HAHAH Brittiskan jaa! Får köra lite brittiska nästa gång ;)

2011-07-31 @ 05:01:57
URL: http://juliasaupair.blogg.se/
Postat av: Jessica

Guuu va myyys! Du pratar exakt som Glynne ;) <3

2011-08-05 @ 11:56:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0