Wisconsin ! :D

Jag hade tänkt skriva om vår road trip till Wisconsin (staten bredvid minnesota) typ någon dag efter vi kom hem men så blev det visst inte :P Utan det får bli nu en vecka senare ist hehe :P ( Detta skrev jag i fredags men när jag skulle publicera det la internet ner! så nu söndag får det bli ist ;P )
.
Det blev i alla fall en riktigt lyckad tur! På fredagen käkade vi på italiensk restaurang och sov hos emelie. Tinde fick naturligtvis för sig att hon skulle till krogen, trots att vi skulle åka klockan åtta nästa morgon och att det var hon som skulle vara chaufför? :S:P men men efter några knepiga sms och en död mobil dök hon trots alla omständigheter upp 45 minuter efter vi skulle sitta i bilen på morgonen ;P Det blev frukost på Subway och sedan fyra timmars bilfärd mot Wisconsin..
.
Här får ni ett litet kik på min lasange, dränkt i köttfärs och ost från Olive Garden - Den italienska restaurangen
.
Frukost på SubWay
.
.
Det var en jätte fin semesterort med massa olika teman överallt :) (kan tänka mig att det är sjukt fint på sommaren) Vårt hotell hade de grekiska gudarna som tema.. Sket fräckt faktiskt :P haha..Det fanns en Theme park där vi åkte en riktigt b berg-och-dalbana, kändes som den skulle gå snönder vilken sekund som helst! men vi satt och skratta så vi grina!! haha har jag var livrädd!
.
På kvällen tog vi bilen till backen ( det var som en ski resort med stugor och sånt där ) Det ingick nämligen snow tubing! Första gången jag testade det men absolut inte den sista! :D:D:D Det är typ banor i skidbacken och så sitter man på typ däck och åker ner :P det bästa är att man åker lift upp också hah ;) Men guud så sugen jag blev på att åka skidor när man såg alla andra! Speciellt kvällsåkning! Men tiden räckte tyvärr inte riktigt till för det också men jag hoppas verkligen vi kan ta någon helg och åka iväg :D !
.
Vi kunde inte motstå att ta liften upp på toppen :P men det var något av det läskigaste jag varit med om! (värre än karusellen på theme parken! ) Det var en jätte liten sittlift med två ynka platser bredvid varandra som hänge och svajade på en smal liten lina. Och när vi kommer upp i luften märker vi att det inte finns något att fälla ner! bom? bälte? vad kallar man det?! Och det var seriöst ett STUP under oss! och jag som har sån höjdskräck! tide fick sitta med sin arm framför mig som om jag vore ett litet barn och lugna ner mig :P haha fyyy vad läskigt det var! usch! Hade mer än gärna tagit ett kort och visat er men jag kunde inte röra en fena när jag satt där.. Jag satt blixtstilla och kollade upp i himlen.  Men väl uppe var det i allafall jättefint! :P Alla var ite smått sega i benen när vi skulle gå ner så vi kom på den briljanta iden att lägga oss på rygg och åka ner :P Haha det gick skiit snabbt! Det bara rök snö efter oss när vi åkte haha! ;)
.
Efter en riktigt lyckad kväll i backen satte vi oss i Tindes raserbil och dunkade musik :D .. Då vi plötsligt lägger märke till blåljus bakom oss ,, inte bara blåljus utan även syrenerna var på :P hehe oj då? är det oss dom jagar? jaa det var det tydligen.. Kan säga att det känndes PRECIS som att jag var med i COOPS haha! Dom lyste in i bilen med deras ficklampor och handen på pistolen :P Visade sig tydligen att vi hade gasat på 21 km/h för fort :O Men vi kom undan med en liten varning :D Måste vart Tindes otroliga charm som räddade oss! ;)
.
Väl hemma var alla bara helt döda, beställde upp käk på rummet och låg och garva åt olika bloopers på internet?! .
Nästa dag var det vattenpalats som stod på schemat.. Det ingick ett i vårt hotell men det var tydligen inte tillräckligt för miss Trogen och Bergman så vi satte oss i bilen en timma och kom till ett annat! Det var det värt! :D Det var en som man åkte i ett smalt litet rör som man var tvungen att ligga i, kolsvart och jätte snabbt gick det! riktigt läskig :P fanns massa konstiga rutschkanor :P Nä nu börjar jag bli trött i fingrarna men inte så mkt mer att skriva, sedan satte vi oss i bilen mot Minnesota igen! ;)
.
Wisconsin :)
.
.
.
Vårt hotell :)
.
.
.
.
Uppochnervända vit huset ;P
.
.
vattenpalatset som var på vårt hotell
.
.
.
Tinde och Martina
.
.
Måneen :)
.
.
Matkillen såg inte riktigt så läskig ut som på bilden :P Tinde var nöjd!
.
.
.
.
.
.
.
Min fina ceasar salad :)
.
.
Mot minnesota!
.
.
.
Nu ska vi ta en promenad.. Efter att jag precis skypat med min kära storasyster och fick världens gapskratt och berättat för mig hur fet jag hade blivit känns det som att en promenad skulle sitta fint just nu! ;D

Kommentarer
Postat av: CARRO L

hahaha hur fet du har blivit... ÅÅÅH rätt ställe för mig hade ju varit att åka till USA i ett år eller mer för att gå upp i vikt iaf... <3 Ps: Jag tror inte du är fet förresten ;)

2011-01-17 @ 17:13:26
URL: http://cavfl.blogg.se/
Postat av: persan.

Buuulan! Ja va ju inte sååå seriös! slår vad om att min mage hänger närmre golvet än din ;). <3

2011-01-17 @ 18:42:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0