Hennepin Technical College

Den här veckan har det vart sjukt mycket känns det som! Jobbat mer än jag brukar eftersom jag skulle ta igen det jag inte jobbade när vi var i Wisconsin. Har haft fullt upp att kolla klasser också! Vi måste ju plugga också. Hittade en förberedelse kurs för TOEFL provet i torsdags :D Vill jätte gärna göra TOEFL testet eftersom det ger så många fler möjligheter i framtiden! Så på fredagen skrev jag in mig på Hennepin Technical College och efter en alldeles för sen fredagskväll ringde klockan 06:20 nästa morgon och det var dags för första skoldagen och hade en fyra timmars lång lektion framför mig:D Det gick jätte bra att hitta och jag var först ;) Måste säga att jag blev riktigt glad när jag kom in i ett klasssrum igen! haha trodde aldrig att jag skulle kunna känna så :P Nästan så jag längtar att börja plugga, planera och anteckna och allt igen! :D
.
Här sitter jag och väntar på att skolan ska börja! ;)
.
Drog till Mall Of America en sväng också och där var vi inte ensamma...
.
.
Haha ja ngt var vu ju tvungna att underhålla oss med i bilkön haha ;)
.
.
Jag vet inte heller om jag har nämnt att Bea har börjat ishockey? Så igår kväll var jag, Glynne och Bea och kollade på en hockey match på Rek Center, det var nämligen St. Louis Parks high school team (tjejerna)  som hade match:) Och i dag tog jag och Martina en promenad till ishallen och kollade på när Bea hade träning :) det ser ju så gulligt ut när dom åker runt med all utrusting och klubborna i handen :)
.
High school matchen
.
Beas hockey träning :)
.
.
.
Även vi fick lite skridskoåkning fast utomhus! Kommer inte ens ihåg när jag stod på ett par skridskor senast! Riktigt kul var det! :D Mindre kul att Martina och Max (stora Max och inte Martinas lille max) åkte som gudar på och spelade ishockey medan jag kände mig som bambi... Nu förstår jag varför mamma aldrig skrev in mig på konståkning haha ! ;)
.
.
.
,
.
.
Nä nu ska vi kika film! - livet är en slager hahah kommer ni ihåg den! Har för mig den var så bra! :D
.
Vill bara meddela er om att CALIFORNIEN närmar sig :D på fredag åker Martina till Seattle och veckan efter det drar viii! :D puss och heejjj

Kommentarer
Postat av: Kim

Heej Jullan! Ska du börja plugga??! Vad är TOEFL provet för något? :) va söt Bea var på hockeyn!! :) när ni åker till San Diego, är det du å martina som åker? Antar att det är shopping å så som gäller då? :D hoppas du har det bra! Vi saknar dig Jullan å din sprudlande energi här hemma!! Pusss

2011-01-24 @ 07:38:57
Postat av: julia

Hej kim! Ja jag har börjat en liten kurs redan :) TOEFL provet är ett prov som bevisar att man kan engelska typ.. bra att ha om man ska söka in till universitet och sånt spec. internationellt :) det är typ som högskoleprovet fast med bara engelska :) Till San Diego åker vi den tredje februari och kommer hem sjunde :) stämmer bra! :) åhhh söööte! om du bara visste vad jag saknar er!!! Hoppas du också har det bra och jobbar på så du kan komma hit och hälsa på mig ;) pussss

2011-01-27 @ 04:58:21
URL: http://juliasaupair.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0