weekend

liten sammanfattning av helgen
.
Fredag
Restaurangbesök sedan bio - skräckisen don't be afraid of the dark fast jag tyckte den var lite overklig, ska man kolla skräckis ska man ju bli riiiiiktigt rädd och inte kunna sova ;) hehe
.
Lördag
Tog visst inga bilder men Emelie kom hit och så tog vi en tur till stranden och kollade på när Max, Molly och Mike vindsurfade och sedan gick vi och käkade lunch på ett cafe som ligger precis vid sjön :) har aldrig varit där tidigare men jätte mysigt ställe med god mat! Jag käkade en sked god laxsallad! om någon är intresserad :P
.
Söndag
Blev en heldag på Valley fair, det är typ som fjordfestivalen i uddevalla fast några ggr större skulle nog mer säga lisebergs storlek :P HUR MKT MAT SOM HELST och folk och ALLT ska vara friterat ?! sjukt vad amerikanare kan komma på att göra med mat!!! testade på det kända Martha stewart cookisen dom var inte att leka med... Folk köpte seriöst hinkar som svämmade över med cookies! Lika så med pommes och allt möjligt..Skulle tagit kort på det! Corndogs är väldigt populärt och även cheese curds som är friterad ost ?! jag smakade på en aligator korv?! haha visste inte ens att man kunde käka alligator ? fanns friterad frukt.. jaa.. behöver nog inte nämna mer för det fanns ALLT !
.
.
Sing a long! haha massa mikrofoner som stack upp ur marken som alla stod och sjöng vid! amerikanare är då inte blyga för att ta i ! haha
.
Malin fattas...
-
Agility tävling
Proppat med folk...
.
Lite friterad ost någon?
.
Eller varför inte lite friterad saltgurka?

.
haha oj som min arm blev såg jag nu? :P måste ha tagit ett riktigt rejält grepp om Johnny! hahaha



.
Höll på att tappa hakan när jag såg folk gå omkring och tugga på en köttbit stor som ett rådjurslår!! haha har då aldrig sett så stora köttklubbor eller vad det nu kallas i hel mitt liv! Det var tydligen här man köpte dom...

.
på vägen hem - älskade Minneapolis


.
Nä nu är det nog dags för mig att hoppa i koj, ska upp och jogga innan jag börjar jobba och sedan kära vänner.... kommer MARTINA från SVERIGE!!! hon ska sova här i minneapolis en natt  innan hon flyttar till LA! Åh vad jag längtar tills imorgon efter jobbet!!
-
Här är bilder från sista kvällen innan hon åkte till sverige :)


.
Några av cheesecakearna, fast dom kan man inte käka för då spyr man av mättnad...

,
hehe vet inte varför vi bara tar kort när vi käkar ?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0