STHLM - Ambassaden

Då var ambassaden avklarad! Den 25/8 tog jag och Christian bilen ner till stockholm. Vi sov på ett vandrarhem som låg väldigt nära ambassaden, så på morgonen 07:30 den 26/8  begav jag mig iväg med kartan i högsta hugg! Det gick prima tog 15 min och väl framme stod det typ 10 pers framför mig. Men när dem började släppa in folket 08:00 var det typ 30 pers bakom mig :S 

Man fick gå fram en och en till en kille som snackade engelska och lämna fram lite papper, om jag minns rätt var det passet, sitt frankerade kuvert, kvittot att man betalat visumavgiften och bekräftelsen av DS- 160. Efter det fick man lämna in typ all elektronik som kamera mobil och sånt och så fick man ett litet kvitto för att hämta ut det när man var klar. Handväskan fick åka på ett sånt där band genom en skanningsmaskin och lika så jag eller asså jag gick ju naturligtvis :P

Efter det kom man till en liten lucka med en tant där man skulle lämna fram ytterligare massa papper, jag orkade inte sortera mina papper så jag lämna fram hela bunden till tanten så tog hon allt hon behövde :) hon frågade lite saker också kommer dessvärre inte ihåg vad? inget viktigt i alla fall. Sen satt man i en "väntesal" med massa stolar riktade mot en TV där dom visade BBC news. Jag kom brevid en utländskille som var otroligt social som frågade mig i princip allt om min resa hehe. Resterande 40 pers som satt och väntade var knäpptysta så dem fick väl höra ett och annat också hehe

Efter ett tag började dem ropa upp namnet på vems tur det var och mitt namn kom väl efter ca 20 min. Då fick man gå fram till ett litet bås till en engelsktalande kvinna och lämna fram ytterilgare några papper. Det var även där den såkallade intervjun var. Hon frågade mig lite om familjen jag skulle till typ ålder på barnen vad föräldrarna jobbade med och om jag hade varit i usa någon annan gång. Sen fick jag lite information på ett papper som hon sa var väldigt viktig och sen var det klart :) samanlagt tog det kanske ca 2 timmar :)




Kön som var när jag gick där i från




Kommentarer
Postat av: Sofia

Wow du åker ju snart! :) Har du förberätt med presenter och sånt än?

2010-09-13 @ 05:43:34
URL: http://sofiaaupair.blogg.se/
Postat av: Sandra

åh vad kul att vara aupair =D

2010-09-13 @ 17:54:34
URL: http://sandravanilj.blogg.se/
Postat av: linn the greatest :D

jullis pullis den 25/9 har inte varit än :P

2010-09-17 @ 17:05:59
Postat av: Julia

Sofia:

Jaa! en vecka exakt idag :D jaa det är som tur klart men det var sjuukt svårt att komma på bra saker :)



Sandra: Jaa jag hoppas det kommer att bli ett bra år :)



Linnsylus: Är du nöjd nu? ;)

2010-09-20 @ 19:16:42
URL: http://juliasaupair.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0