8 oktober 2010

Asså det har vart helt sjukt varmt här de senaste dagarna! ca 27 grader!!! känn på den! ;) Men min hjärna blir lite smått kocko av det för den är fortfarande i sveriges höst! Löven är sjuukt färgglada och börjar falla av träden här och då säger min hjärna att det är kallt ute men när man kommer ut skulle man lika gärna kunna gå i shorts! älskar vädret häär! Det är verkligen alltid soligt och samtidigt har dom alla årstider och jag älskar verkligen alla årstider! Njuter verkligen varje årstid! oj vad överpossitiv jag precis blev då :P

Igår var jag och Martina ute och åt. Jag käkade cesarsallad som var sanslöstgod! Det fula är att när man beställer maten här så ska man säga sitt namn och sen när maten är klar så ropar dom upp i en högtalare "Julia your dinner is ready" :P kanske är så i Sverige också men inte i lilla uddevalla i allafall :P Vi var även i Target lika länge som vi alltid är! såå skönt att Martina också kan vara i en och samma affär i typ en timma :P Jag passade även på att framkalla massa bilder där, det var verkligen skit smidigt! Klickade in lite saker på en dator där och förde över bilderna från ett usb-minne sen när vi var klara i affären var bilderna klara! :D åhh ska bli så kul att börja scrapbooka!! Idag visade Glynne (mamman till ungarna) hennes skeeeet feta scrapbook sen hon gick i skolan! Jag blev som ett litet barn och började nästan hoppa av entusiasm haha! Ska bli så kul :D

Senare på kvällen blev vi sugna att gå på bio igen :P Kan verkligen inte få nog av det! Så vi tog cyklarna dit och kollade på Easy a. Bion här är jätte stor men det är liksom aldrig folk där?! känns som att det bara är jag och Martina som går på bio här? Det var 2 pers som satt där när vi kom in och sen när vi tittade så upptäckte vi att dom hade dratt! haha! Jag och martina käkade jordgubbar, blåbär, nötter och coockis :D vad nu det är för blandning och dessutom på en bio(?!) haha tur vi var ensamma så ingen såg oss :P man vet aldrig vad man blir sugen på när man är inne i Target ;)

Idag fredag har jag jobbat från 8:30-13:30 och sedan började jag jobba igen 18:30-20:30 föräldrarna skulle nämligen ut och käka. Skulle egentligen följa med Martina på en avskedsmiddag på cheesecake factory med några andra au pairer direkt efter jobbet men det fick bli jobb för min del ist. :( men känns som jag vill ställa upp för familjen när dom är så snälla mot mig :) man tar och man ger ;) ...

Imorgon är det Bea's BIRTHDAY :) men dem har redan haft ett stort kalas för henne innan jag kom så imorgon blir det nog bara lite tårta :)

För min del är det day off imorgon :) jag ska kolla på football med massa andra au pairer :D En tysk tjej som jag förövrigt bara har pratat med 2 ggr i telefon med (?!) ska hämta upp mig och så ska vi åka dit tsm :P tycker det är så gulligt att alla är så öppna och intresserade av att träffa nya människor här! :)

Här kommer lite bilder från dagen :)












Fides, spes, caritas, maior autem horum est caritas ... (L) puss

Kommentarer
Postat av: chris

:)

2010-10-10 @ 09:26:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0