Ytterligare en dag i St. Louis Park!

(Jag har även klistrat in en fortsättning på inlägget "en lång väntan" om någon inte fattar ;) )

Idag har det vart en hyffsat lugn dag, men lugn kan man verkligen inte kalla det om man jämför med en dag hemma i sverige för mig! I sverige kunde jag sova så länge att jag knappt hann se dagsljuset haha! men det hinner jag verkligen göra här! Är uppe ca 07:30 varje dag!

Imorse var jag, Grayson, Max och Martina på en lekplats i uptown och lekte! Vi gick först och kollade runt bland affärerna och alla restauranger och mysiga cafén som ligger här finns verkligen massor!! och det tar bara några minuter att gå hit från våra hus :D Jag och Martina var jätte taggade att gå till lekplatsen men när vi väl kom fram hade båda ungarna somnat :P men vi väckte dom och satte dom på en varsin gunga och sen var det lek på gång! Jag blir nästan själv som ett litet barn när jag kommer till en Amerikansk lekplats!!! dom är så stora med så mycket olika roliga saker hahaha!

Jag har även skypat med massa goingar idag! satt i ca 4 timmar (!?) och ändå hann jag inte prata med alla så mycket som jag hade velat!! Hade nämligen bestämt att gå ut och äta med Martina :) Det var verkligen ett jätte mysigt ställe vi åt på! Jag käkade något konstigt kött med potatismos(!?) och svaaampstuvning/sås! guud vad gott det är med svampstuvning! (tänker förövrigt på linn när jag äter svamp om någon undrar, fråga henne vrf ;) ) dom äter ju typ aldrig sås här! Och jag som är en såslover! Såsen gör ju verkligen smaken! Aja nog med sås-snacket hehe :P Senare tänkte vi gå på bio och se en film som heter Easy a, men innan gick vi till Target som är en sjuukt stor affär där det verkligen finns ALLT! Bl.a COOKIES<3 Så vi köpte ett stort paket med cookies att dela på och sprang mot bion som förövrigt hade börjat. Tyvärr sprang vi inte tillräckligt snabbt så det var alldeles för sent för att få komma in och se den filmen! Men då kollade vi på the social network ist (där vi bara var 5 min sena) den var faktiskt riktigt bra! åhh gud vad sugen jag blev på julmust nu!!! vet inte riktigt vart det kom i från meeen guud så gott det hade vart med en pepparkaka till det!! åhh vad jag längtar till jul helt plötsligt! nää nu måste jag nog gå och lägga mig! Nya utmaningar väntar imorgon! :P pusss på er








Dom här hittade jag även inne på Target, sa jag inte att dom hade ALLT? haha :P
(mamma: jag vet att jag stavar fel på "dom")



Kan även meddela att bion här var inte riktigt som "SAGA-bion" hemma i ua, den här var BIG




Kommentarer
Postat av: christel

Fyfan va kul, du verkar hamnat på ett riktigt bra ställe?



Är verkligen jätte avis när jag läser bloggen, hoppas du trivs och att du kommer hem! Puss christel

2010-10-06 @ 13:14:43
Postat av: Julia

Heej! Jaa jag trivs jätte bra :)vad roligt att du lääser :D haha ja det får vi väl hoppas att jag gör ;) puss !

2010-10-07 @ 20:19:13
URL: http://juliasaupair.blogg.se/
Postat av: systra di ;)

KLART DU KOMMER HEM, du får flytta till Gbg så du kan passa alla mina snorungar sen ;)(saknar dej)!!!



Jättefina bilder på Grayson!!<3

2010-10-07 @ 22:18:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0