De första dagarna här i St. Louis Park!

Jag har haft lite problem med mina tekniska prylar sen jag kom hit :P när jag väl fixat en kontakt till datorn så funkar inte internet i mitt rum och nu funkar det knappt någonstans i huset. Så när internet inte har fungerat så har jag skrivit på word ist så jag klistar in allt på samma gång nu :) så alla fattar ;)

Igår söndag 3/10 var jag egentligen ledig men Bea frågade så gulligt om jag ville följa med till hennes simskola och självklart kunde jag inte säga nej när hon frågade så gulligt! så 07:30 var jag uppe och åkte sedan till simhallen! Det var jätte mysigt. Bea dök för fullt och Grayson var också så söt :) Har också övningskört några gånger nu kan säga ett det inte är ett dugg som i sverige!

För det första så kör dom inte i km/h, sen finns det inte en kotte som kör manuell bil och det är det enda jag har kört, bilen är dessutom stor som ett hus, det är inte en enda skylt förutom stopskylten som är likadan som är samma som i Sverige, högerregeln använder dom lite som dom känner för, man får köra mot röttljus i högersvängar fast bara på vissa ställen och är det väldigt trafikerat på motorvägen så är det trafikljus innan man får köra in på motorvägen. Dom har inte heller sträckade linjer utan heldragna typ över allt och dom får man tydligen köra över vilket känns helkonstigt för mig :S men det är väl bara att öva!



Jag har även träffat den svenska aupairen som bor ett hus här i från. hon tar hand om en kille som är ett år yngre än Grayson :) tycker det är så kul att ha en svensk tjej som bor så nära! Det kommer nog bli en hel del playdates framöver kan jag tänka mig ;)

Idag söndag: Har vi varit utanför stan på en slags a jag vet faktiskt inte vad man ska kalla det var jätte stora lekplatserm, man kunde åka häst och vagn, traktor, plocka äpplen, leka bland massa sketstora pumpor (dom har föresten redan börjat pynta sina hus med massa läskiga halloween grejer blev seriöst nästan rädd när jag gick förbi ett hus i dag) man kunde hoppa i hö , mata djur och aa det fanns massa saker att göra!

Jag har även övningskört i dag också, jag körde på trefiligväg idag :) hon frågade även om jag ville köra lite själv men jag tror nog jag måste öva liiiiite mer innan jag ger mig ut på egenhand har ju typ bara kört 4ggr. Vi har även gjort massa andra saker men orkar inte rabbla upp allt :P

Imorgon är det första gången som jag är själv med grayson :) vi ska ta en cykeltur till en barnbokhandel där dom har en story time för barnen :) vi får väl se om jag hittar, ska gå upp tidigt imorgon så jag kan cykla och försöka hitta vägen innan jag tar med mig Grayson, känns som att det kan behövas när man har sett gatorna här! Pappans mamma från Italien är nämligen här så hon kunde se efter honom då :)

Hoppas allt är bra med er där hemma saknar er! pusssar

Här är barnen som jag tar hand om :) är sjuukt glad att jag fick just dessa barn, dom är så enkla, alltid glada, kramiga och uppskattar allt!
 
(Bilder från äppelplockningen :P)
Beatrice 4 år


Grayson 2 år



Bea med pippiboken som hon fick av mig. Hon blev jatte glad och vill att jag ska läsa den varje kväll!
Hon är sa söt! Hon fick även lillagubben hästen som hon sover med varje kväll och hade med sig till
skolan idag! Det roliga ar att hon verkligen kallar honom for lillagubben också! haha hon går även omkring
och nynnar pippisången hela tiden :P och så har hon lärt sig den första meningen i sången på svenska ;)


Idag mandag 4/10 var det forsta dagen som jag har varit ensam med Grayson. Det har gatt jatte bra :) Imorse var jag tidigt uppe och irrade omkring med cykeln och kartan for att hitta childrens book store dar dom skulle ha lasstund. Vet inte hur manga olika gator jag cyklade pa men tiiillslut kom jag fram och jag fattar inte hur det gick till for jag var verkligen lost! sen cyklade jag en ny vag tillbaka och hamtade Grayson. cyklade ytterligare en ny vag dit och sedan en ny vag hem. blev lika forvanad varje gang jag kom tillbaka till huset! haha Det fula är att jag alltid letar efter huset som ligger mittemot vårt för det är det enda jag känner igen haha men nu efter några turer så känner jag även igen vårt hus ;) just det ja! haha jag visste att jag var skiitnära vårt hus men jag kunde bara inte hitta det, så ser jag en dam med en barnvagn som var typ 3m ifrån mig. Så jag rullade dit och tänkte fråga henne om vägen och precis då vänder damen sig om och så ser jag att damen är Graysons farmor! och barnet i barnvagnen är Grayson! och vägen dom stod på var vår uppfart!!!!! hahah piiinsamt om jag hade hunnit öppna munnen innan hon hann vända sig om! hahaha!

Det var en liten konstig bokhandel maste jag saga, det gick omkring levande djur inne i affaren! jag blev skit radd nar det hoppade upp en slags höna pa mig och Grayson nar vi satt och laste men det var visst helt normalt for alla ungar satt och laste bocker med alla mojliga konstiga djur :S inget vi gor i sverige direkt :S








Kommentarer
Postat av: kajsamajsa

gud vad mysigt jullebulle! jobbigt att vi inte har pratats vid. har du fått din telefon än? imrogon ska jag köra mina till skolan själv föör första gången!! nervööös.. men kommer nog gå bra :) saknar dig! PUSS

2010-10-05 @ 03:09:35
Postat av: Julia

heeej kajsimajs! haha jag blev lite förvånad att någon redan hade kommenterat eftersom kl e typ 04:00 hemma men det klaaart att det var du!! shet lycka tiiill :D:D

2010-10-05 @ 03:46:11
URL: http://juliasaupair.blogg.se/
Postat av: CARRO L

åååh va kul de ser ut. Ska till skolan nu så kommer att läsa igenom allt sen.. Miss u <3 :D

2010-10-05 @ 06:32:45
URL: http://cavfl.blogg.se/
Postat av: jennifer

Gud vilka söta barn!! Kul att du trivs jullan :D

2010-10-05 @ 13:38:36
Postat av: Emelie Z

åh vad roligt att du har det bra :)

fortsätt med bilder och fler inlägg, det är så roligt att läsa :)

2010-10-05 @ 13:49:58
URL: http://emeliezackariasson.blogg.se/
Postat av: sofia p

2010-10-05 @ 15:49:48
Postat av: sofia hp

ååh va söta ungar :D fasen va kul för dig jullan :D tänker mkt på dig här hemma och e inne på din blogg varje dag så kul när du upptaderar :D har lagt till dig på skype också ;) puss på dig min gumma <3

2010-10-05 @ 15:51:05
Postat av: Julia

Vad glad jag blir att ni tycker det är kul att läsa! då blir jag mer peppad till att skriva ;)pusssar på er alla <3

2010-10-06 @ 06:40:58
URL: http://juliasaupair.blogg.se/
Postat av: Kim

Vilka söööta goa barn du får tag hand om jullan!! De verkar jätte mysiga! Härligt gumman!! Du verkar trivas bra? :D Är det ett trevligt område ni bor i och så?

Är glad för din skull!

Ska du ta ett amerikanskt körkort? :O häftigt i såfall!

Ha det så bra nu!

Förresten jag tänkte försöka skaffa skype? Är det så man bäst har kontakt med dig? Under vilka timmar är bäst man kan kontakta dig å så?

Pusss och Kram

2010-10-08 @ 08:59:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0