Friday, saturday and tomorrow sunday

Åhh tror jag dör lite nu... Det är ett halloween house party i St. Paul ikväll och jag jobbbar! Fan vill så gärna diit! Ungarna sover och jag sitter bara i en soffa och inte gör ett skiit!! Jag befinner mig liksom i USA, en lördagskväll och det är halloweenhelgen!!! Och jag sitter och ruttnar i en sofffffa? Alla är där just nu och här sitter jag i min ensamhet i mörkret! Kan inte faaaatta det!! Som tuuur är firar dom ju hela veckan så imorgon då riktiga halloween är så blir det utgång! Men är såå sjukt sugen juuust precis nu!!! Åh ni fattar inte min känsla just nu asså!!
.
Men eftersom jag inte har något bättre för mig en lördagskväll kan jag ju berätta lite vad jag har gjort..
.
känns verkligen jätte kul just nu xD... nää nu får jag sluta depprimera! Kan ju inte göra ngt åt det nu ändå..
.
Kommer inte riktigt ihåg vad jag skrev sist men igår var jag ledig hela dagen så jag passade på att sova uuut,, (vaknade i och försig några gånger av lite barngallskrik men det är jag ju van vid nu, man vaknar i chock men somnar om ganska snabbt igen).. hade ställt klockan på 11:00 för att köra ett spinningpass men blev att jag snoozade till 12:30.. Tror jag behövde det.. Sen gjorde jag en god frukost som jag försökte få så svensk jag bara kunde, det blev kokt ägg med rostad macka med tomat, paprika och philadelphia...Bad till gud om en rostad hönekaka, bregott, hushållsost och riktig gurka med BRAVO tropican juice, men nej det kom inget från himlen :(
.
Sen kände jag att det var dags att ta tag i mig själv och göra något vettit så jag hoppade på cykeln och bikade ner till La fitness. Körde stenhårt på rullbandet och någon trampmaskin och sen blev det cykeln hem. Dem har verkligen allt man kan tänka sig på La fitness, bl.a. en slags rulltrappa som man går på i olika hastigheter hehe ser ganska kul ut :P sen kan man spela tennis, basket, racquetball, och så finns det vattengympa och massa annat! och jag tycker det är så bra för man får göra allt med det kortet som vi har :) måste bara testa på vattengympa någon dag! haha!
.
.
Sen på kvällen gick vi ut och käkade på en restaurang här i St. Louis park men det var typ fullt överallt! Men det sista stället vi gick till var det bara 15 min väntan så vi valde det ;P när vi stod där och väntade (jag hade bara käkat frukost) såg vi en liten unge doppa sina nyfriterade restaurang-pommes frites i en skål med ketschup! Ooom det vattnades i munnen på oss! haha vi var bara tvungna att haa pommes! Så båda bytte ut riset och moset som det egentligen var till pommes :P och guud så gott det var! vet inte hur längesedan det var jag käkade pommes! Sedan tänkte vi festa till det med lite efterrätt så vi delade på en såkallad nygräddad chocolate chip cookie med vanlijglass och kolasås...
.
Tro inte dem kommer in med en cookie stor som en tårta?! haha säger bara tuuur vi delade den! Tanken var att vi skulle gå ut efteråt men vi kunde seriöst inte röra på oss så mätta som vi var haha!! Så det blev att Carolina kom till oss istället (skulle egentligen åkt till henne, förfestat och gått ut) men vi hyrde 2 filmer the hang over (hade glömt bort hur rolig den var!!) och någon mer som jag inte kommer ihåg namnet på :P det kostar seriöst 7kr att hyra en film en dag?! haha löjligt ju!
.
Till filmen blev det fruktsallad och nötter med choklad och jag kan säga att det var inte många bitar vi rörde så mätta som vi var haha!
.
.
.
.
.
Gullig valross :)
.
Carolina sovöver hos Martina och vi bestämde att vi skulle upp och träna imorgon bitti innan frukost! Så nästa morgon (idag) åkte vi ner till La fitness och körde gärnet! hahah! Kan säga att det gick ut tre riktigt svettiga svenskar där ifrån ca en timma senare! ;)
.
Kl. 16 var jag bjuden på kalas till Max (Martinas unge) som fyllde 1! Träffade släkt och vänner, god mat och efterrätter! Testade på pumpkinpie för första gången! Den var riktigt smarrig! Smakade som en blandning av mjuk pepparkaka och morotskaka med frosting :) Martina hade även bakat några riktigt delicious kakor som var väldigt uppskattade också! ;)
.
Plutten var ju bara för söt i sitt vattenkammade hår!!
.
.
Tydligen får ungen som fyller sin egen tårta att sätta fingrarna i! haha såå amerikanst :P (tog bilden från martinnnis)
.
Finns massa bilder jag vill lägga upp men internet är inte min vän idaag! nu ska jag sova med mina öronproppar som jag har fått av Martina,, hoppas bara jag vaknar till min väckarklocka imorgon.. hade tänkt att spinna klockan 09:15 ...
.
Hoppas ni sover så gott där hemma! klockan är 07:25 hos er och här är den 01:23,, oj senare än jag trodde.! good natt puuuussar till er

Kommentarer
Postat av: Kim

Fann vilken stor tårta!! Det är ju sååå amerikanskt! Det där La Fitness verkar ju vara grymt lite annat än Friskis å Svettis här hemma va? :D



Vad klädde du ut dig till på Halloween, måste vara riktigt kul å fira det i USA? :) Själv har jag jobbat så ingen Halloween för min del detta året.. :( HAhah jag överlever nog!



Puss Pusss

2010-11-01 @ 11:50:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0