Helg!! :D

I fredags kväll cyklade jag och Martinis i uptown och käkade :) Jag beställde kyckling, ris och currysås! Har vart så sjukt sugen på det nu det senaste så jag blev jätte glad att dom hade det! Men det visade sig att det var röd curry haha! såå min tunga var lite avdomnad ett tag där haha.. Men kan säga att efterrätten vägde upp det! Jag och Martina delade och det var seriöst det godaste jag någonsin har smakat! Det slår till och med kladdkaka!!!!! helt otroligt! Det var en slags friterad äggrulle(?!) med cookiedough i. Haha vet det låter konstigt men jag kom seriöst till himlen när jag tog första tuggan! Till det var det vaniljglass med varma hallon! Såå otroligt gott! Sen cyklade vi vidare och hyrde en film för 7 ynka kronor(!) - Valentine´s day, riktigt bra film med massa bra kändisar :)

Den oslagbara efterrätten!!!!


Lördag åkte jag, Martina och Carolina till University of minnesota för att se Barack Obama! Har aldrig sett en så lång kö förut! och vi stod i princip sist... hehe. Dem hade sådana där säkerhetskontroller som man har på flygplatser :P när vi väl kom fram så blev vi så snopna att vi inte behövde gå igenom säkerhetskontrollen som alla andra, tänkte att det var väl för att vi såg så snälla och förväntansfulla ut :) men NEJ DET VAR FÖR ATT DET VAR FULLT I LOKALEN DÄR BARACK OBAMA VAR.....så oss ledde dom så fint in till en liten gympasal brevid!?!?!? och där fick vi sitta och titta på en storbild på honom??!?!?! haaalllåååå? här har vi stått i en kö som man inte ens såg början på och så kommer vi en i en liten gympasal med en storbildstv?? hahah så jävla värdelöst! men men jag har i allafall varit i rummet bredvid usas president det är ju alltid nått! haha ;)
I vilket fall hade vi det väldigt trevligt i kön där vi träffade ett gäng gubbar som hade sitt ursprung från Sverige ;) dom var väl sådär ca 60+ och var riktigt trevliga! Dom hette Petterson och Olsson i efternamn och visade oss hur duktiga dom var på svenska! hej, hej då, tack, morbror, morfar, mormor var typ det dom kunde säga :P det är väldigt många som känner igen svenska här i Minnesota och tycker det är väldigt kul att berätta om någon släkting som bodde i sverige för typ 100 år sedan :P Tex. När vi cyklade hem från uptown så sa jag ngt till martina i farten när vi cyklade förbi ett gäng tjejer och då frågar en av tjejerna om vi kom från sverige och jag säger snabbt yes och cyklar vidare och då ropar hon Oh my brother lives in Swedeeen!! haah jahaa? haha jaa amerikanare är väldigt pratglada :P
Mitt i kön träffade vi även en kille som hette Jim som kommer här ifrån som Carolina kände. Det visade sig att han skulle ha birthday party hos sig ikväll för det var en kille som fyllde 21 så han frågade om vi ville komma dit och vi hade ju planerat att gå ut så det passade ju bra :) Så efter att vi käkat tacos på Baja Söl så tog vi bussen in till University ave där han och några andra studenter delade ett hus. Det var gott om American neards på den festen kan jag säga haha!! Ganska så störda var dom :P klättrade ut igenom fönstret ut på taket och hade sig och dansade som aldrig förr till håkan hellström - kom igen Lena.. självklart lyssnade vi även på My name is Inga låten och Busshunter också (alla kunde boten Anna utantill) Och efter en lyckad kväll tog vi taxin hem till St. Louis park.. :)
Inte riktigt min grej med sådana här posebilder men Mr C ville ha lite fler bilder på mig såå here it comes ;)
Märra och Jaa
Men går ju inte å vara för seriös förlänge...påminner jag inte lite om han i ice age häär ? haha

Hahahah jag skiter ner mig medan Martina är allmänt cp haha
My name is Inga
Jim och Martina
Jaa tyvärr det blev inte särskilt många lyckade bilder från kvällen men många störda videos haha
Idag söndag åkte jag, Pia och Martina till South Dale mall som är ett köpcentrum som ligger typ 10 min här ifrån :) Vi åkte dit för att käka lunch på Cheesecake factory första gången för mig! :D det var jätte fräscht där inne och super god maat! jag åt lövbiff, rostade grönsaker och hemmagjort mos med brunsås :D och tiiiill efterrätt blev det självklart cheesecake :D det var också något av det godaste jag någonsin smakat! men guuud så stora dom var! orkade ju bara äta en fjärdedel av hela biten! men tur var väl det haha! Fick öven köpt våra halloween kläder ;) (och NEJ jag ska inte vara kyckling, kunde bara inte låta bli att prova den;) ) och en blus/linne :) och nu på kvällen har vi vart hemma hos Martina och nördat med datorerna framför Desperate housewives :)
Jag och Pia
Min MAFFIGA cheesecake! (lite annat än våra platta svenska haha)
Jaa dem är minsann inget å leka med!!  ;P
Sorry om det blir sjukt långa inlägg men passar på att skriva allt på en gång när jag väl sitter vid datorn :) bilderna är i rutten kvalite, har haft min lilla kamera :P FATTAR INTE HEKKER VRF DET INTE GÅR MED STYCKEINDELING?! :S
Nu ska jag snart kila hem och sova för i morgon börjar en ny vecka! Hoppas ni har det bra där hemma och att ni inte blir allt för nersnöade ;) puuus på er

Kommentarer
Postat av: CARRO L

Hahaha bilderna på dig Julia, rååa är dom! Du som adlrig vill lägga ut sådana bilder.. Och snön ska jag säga dig att den var faktiskt bara i en dag. Idag skiner solen faktiskt men det är dock väldigt kallt ute.. miss uuu <3

2010-10-25 @ 11:54:54
URL: http://cavfl.blogg.se/
Postat av: Linn

guud vilka maffiga cheesecakes haha :P inte undra på varför så många är överviktiga i usa.:P Åker ju i morgon föresten och vi har inte hunnit skypa :O men jag ska försöka att ha på datorn typ hela dagen i fall du skulle få en liten skype lucka hah ;)puss puss

2010-10-25 @ 16:13:22
URL: http://saraemilialinn.blogg.se/
Postat av: sofia hp

snygging!de verkar ju som att du är mer ledig än vad du jobbar ;) puss saknar dig!

2010-10-25 @ 17:13:22
Postat av: Viktoria

Vilken organisation åkte du med? Eller hur man nu säger. Jag är väldigt sugen på att bli au pair efter studenten och jag har för mig att din organisation var väldigt bra :) Du kan väl svara på bloggen min!

2010-10-25 @ 18:06:28
URL: http://carrofeatvickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0