Framsteg ! :D

Idag åkte den italienska farmorn hem till italien.. lite sorgligt måste jag säga... Hon har varit här i en vecka och även om det enda sättet vi har kommuniserat på har varit genom teckenspråk så kommer det kännas tomt.. (hon kunde nämligen ingen engelska.) Ibland pratade hon i och för sig italienska med mig och jag svenska med henne men vi funkade bra ihop jag och nonna som hon kallades, eller kanske även hette? vet inte? kanske betyder farmor på italienska? anyway detta betyder att det var min FÖRSTA "riktiga" arbetsdag,( för innan nonna kom har jag ju gått bredvid Glynne (mamman) ) och det är nonna som har stått för maten :)

Meen idag var det jaag som lagade maten!... Först blev det frukost, sen fruktsallad som "snacks", sen lunch, direkt efter lunchen var det nap time för G då började jag med middagen som jag skulle göra för heela familjen... he he.. Kan säga att det var min första gång att laga middag till en hel familj, har väl hänt att jag gjort tacos någon gång hemma till mamma och pappa men detta var ett stort steg för mig... mamman gav mig en kokbok med ett amerikanskt recept som självaste mammans mamma hade skrivit! hehe kände pressen :P det jobbigaste är att dom har cups här och inte dl, cl och sånt men som tuur var lyckades jag! haha tur det :P

Jag är inte alls van vid att ha bestämda tider att äta på och att det verkligen är alla mål om dagen också! Jag blev helt chockad att vi skulle äta så många gånger per dag! men det är väldigt bra för då håller man sig mätt och blir inte småsugen ! :) 

Om någon undrar så bestod middagen av kycklingfileér som man hällde en stuvning på som man blandar med vin, sedan ostskivor och ett slags ströbröd fast det var mycket tjockare typ som rostat bröd.. till detta var det ris och grönsaker...haha låter verkligen skit konstigt men det var faktiskt gott :)

Det är ytterligare en STOR sak jag har gjort idag!! Jag har kört själv för första gången! :D eller egentligen var det första gången i går kväll.. Dom frågade nämligen om jag ville ut och köra lite i går så jag tänkte att det kanske skulle va bra att köra till Beas skola en gång innan jag tar med henne (vilket jag skulle göra nästa morgon) Så jag hoppade in i bilen och körde iväg! Det gick gaalant! :D Så jag satte på min cd ( "för jag är nöjd" kallas låten som jag lyssnade på) och körde vidare.. meeen he he på något konstigt sätt såg allt mtk anoorlunda ut när det var mörkt ute så helt plötsligt kommer jag in på highway 100 he he.. fick lite smått panik när jag såg down town framför mig (alla höga byggnader och sånt) men jag rotade fram GPSen och hittade en knapp - home som jag tryckte väldigt snabbt på och på något väldigt konstigt sätt kom jag tillslut hem hah!!

Idag när jag körde Bea till skolan gick det som tur mycket bättre! då var det ju ljust ute ;) hehe..
Hann till och med ta kort i ett röljus, fast det är ju i och försig inte så svårt för här kan man seriöst stå i ca 5 min och vänta på grönt!



På dagen tog jag och Grayson en promenad till sjön! det var så mysigt! skit mycket folk som joggade och gick på promenad där och alla hälsar och är så trevliga:) det är verkligen en peerfekt joggingrunda runt sjön så det ska jag verkligen göra!





Han var så söt ställde sig bara och pussade trädet!!




Har jätte många fina bilder men det blir väl kanske lite tjötigt :P Nu på kvällen var jag mad martina på starbucks, tog med oss våra datorer och satt och nörda :P  det är så sjukt mysigt att sitta där, med en liten brasa och jätte goa fotöljer! Tog även lite kort ......





Och jaa kära läsare det är så här man blir efter 17 dagar i USA när man går till Starbucks för ofta...


Kan säga att så mycket som vi skratta brände vi nog bort lite fett! haha

skrattade så mycket att min chailatte skvätte ut på ett ganska osmart ställe! :P  



jee jee nu måste jag verkligen hoppa i säng klockan är nu 01:30 och en ny dag börjar imorgon 06:50 för min del.. och hos er där hemma är klockan redan 08:30. Önskar er alla på andra sidan jorden en bra dag :D pussss


Kommentarer
Postat av: Christian

Hahahah!!! Du är för rolig!! "för jag är nöjd" :D har Julia abstinens för övrigt. Vet inte om din telefon krånglar igen? :) vet att du kommer va en grym kock;) ta det lugnt med chailatten också Hahahah!! :D Skype ikväll?

2010-10-13 @ 08:38:28
Postat av: jag

Men julia så typiskt dig å spilla latte just där haha. Kan tänka mig att Martina fick täcka dig på vägen ut :P

2010-10-13 @ 12:41:15
Postat av: sofia hp

fy fan va söt ungen e :D du får ju vara inne på skype när ja e de, har fått pratat me kaj men inget me dej :( du verkar iaf ha det bra :D pusss från karlstad

2010-10-13 @ 16:55:38
Postat av: syster

Faan va avis man blir varje jävla gång man läser dina inlägg :P Grymt jobbat me bilkörningen förresten,en annan hade ju fått råå paniken.svettit!!



På tal om helt andra saker måste ja ju bara tillägga att inlägget från din käre Chris var för härligt, sicken coache (eller hur de stavas hihi)! Du e ju grym Christian. Längtar tills ja får komma å hälsa på dig Bulis <3

2010-10-13 @ 22:06:09
Postat av: syster

Ps. Fan va fina foton du tar!!!! jätte härliga

2010-10-13 @ 22:07:28
Postat av: Julia

vad goa ni är! saknar er!!<3



Undrar just vem personen som skrev att den hette jag är? haha

2010-10-14 @ 03:49:58
URL: http://juliasaupair.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0