Macbook Pro :D

ÄÄntligen!!! Idag har jag och Lorenzo vart och köpt en ny dator till mig!!! och gud vad jag älskar den! den är så sjukt snabb! Skrattar nästan när jag tänker på hur min förra var! :P men guud så jäkla råå kass jag är på den! haha fattar ju inte ett skit hur man ska göra?!?! INGET är ju det samma som på alla vanliga datorer?!? Önskar så att christian och carro hade vart här så dom hade kunnat visa mig! det gör det ju inte bättre heller att det är ett amerikanskt tagentbord! men som tur är var det en kille i affären som visade hur man kunde ändra till svenskt... MEN det betyder att där vi har åäö på våra svenska datorer sitter det andra knappar så just nu sitter jag och övar in vart å ä ö sitter så får jag låtsas att jag ser dom på tagentbordet :) haha jag vet sjukt dåligt förklarat men jag är trött och tror inte någon bryr sig för den delen heller :P
Det blir tyvärr ingen bild för som sagt har jag inte riktigt kommit så långt i mina kunskaper på mac-fronten än men imorgon ska jag sätta mig och kolla igenom allt och öva på att skriva! haha ;)
Innan jag drar måste jag ju berätta att jag har bjudit på svenska pannkakor med jordgubbssylt igår och idag blev det svenska köttbullar med potatis, brunsås och mammas hemmagjorda vinbärsgele! Det var uppskattat! dom pratade om swedish meetballs under hela middagen, det var såå kul att få smaka på riktiga svenska köttbullar som var gjorda av en riktig svensk? haha så goa är dom :P och jag kan säga att det kändes som att jag kom till sverige när jag tog min första tugga! guud vad man saknar vår underbara maat där hemma! önskar dom hade maxi, ica och willys och alla våra underbara mataffärer i usa!! Det första man gör när man går in i en mataffär här i usa är att gå vilse.. när man väl hittat hyllan tror man att man kommit till månen eller något,, man känner inte igen en ENDA produkt.. vet inte hur länge jag letade efter creme fresch var tvungen att fråga..lite pinsamt för dom tror väl att man är lite smått efter när man inte hittar sådana självklara saker!? I sverige hade jag hittat den på en sekund! sådeeså! jeje vet inte riktigt vad jag snackar om just nu upptäckte även att det inte går att få styckeindelning?! knasigt tror det är bäst att jag går och lägger mig nu.. fortsätt sov så gott där hemma! så hoppas jag att jag får prata med några av er på skyype imorgon! puus

Kommentarer
Postat av: CARRO L

Ser fram emot skype jättemycket!! Då har du samma skype som mig på din mac ;) .. Du kommer klara dig susen, jag förstog inte heller mycket i början utan det var en viss person såkallad Mikael som lärde mig mycket hur man skulle göra.. Idag komer årets första snö här i Sverige Julia.. TÅ TOK för tidigt!!! <3

2010-10-21 @ 11:03:35
URL: http://cavfl.blogg.se/
Postat av: CARRO L

skrev lite dåligt där i slutet men tror du förstog ändå "Idag kom årets första snö här i Sverige Julia, PÅ TOK för tidigt!!"

2010-10-21 @ 11:05:46
URL: http://cavfl.blogg.se/
Postat av: Linnselus

nice jullan mac ska ju vara väldigt bra datorer men visst är de svåra, fattar fortfarande inte när ja e hos carro haha men man lär sig väl :) Var alldeles för länge sen jag såg dig nu men eftersom jag drar till London på tisdag så kommer vi i alla fall att vara en timme närmare varandra hah ;) pusspuss

2010-10-21 @ 16:11:38
URL: http://saraemilialinn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0