En låång väntan!

Nej... nästa gång jag skriver var INTE på planet! nu är klockan 20:30 och planet skulle ha lyft för 10 min sedan.. Det stod att de hade bytt gate så jag gick till den nya gaten. Där satt jag vääldigt länge och det kom mer och mer folk, 90% indier. ALLA 50+ hade en magtröja?! och en slags sarong på sig. Sedan kom flygvärdinnorna som hade indiska flygvärdinnesaronger på sig?! Trodde seriöst jag var på väg till indien :S  

klockan slog 20:20 och jag ställde mig i kön (ensam vit) och precis när jag ska lämna fram min biljett ropar dom upp i högtalarna att alla som ska till MN ska gå till gate A2, ytterligare en ny gate alltså. Sedan ropar dom även upp att planet är försenat till 22:30 ist för 20:20!!!! Jaaaamen jiiiipppppi! Har ju inte redan suttit på den här flygplatsen hela dagen! jag skulle vart framme i MN vid den tiden! Nar klockan slog 22:30 ropade dem upp att vi skulle byta gate igen och att planet nu inte kommer att ga fors 01:00...kan säga att jag har lärt mig varenda låt på min mp3 nu....

Väl på planet till minneapolis kan man säga att jag var sjuukt trött! Det hade vart ytterligare ett dygn utan sömn, ville inte sova på flygplatsen eftersom jag var ensam med mitt bagage. Så det var inte förs på planet som jag kände att jag verkligen kunde slappna av och sova!

Jag kom bredvid en amerikans tjej som var i min ålder som skulle på ett bröllop här i minneapolis. Så fort planet lyfte kunde jag äntligen slappna av och sova!! men lika snabbt vaknade jag av ett groteskt spyyljud! då satt den amerikanska tjejen och spydde bredvid mig!! Kan säga att jag satt spänd som en gitarrsträng och tryckte mig så mycket jag bara kunde mot fönstret när hon under hela resan berättade hur illa hon mådde och hur jobbigt hon tyckte det var med turbulens!

Men men, väl framme i minneapolis ca 04:00 New yorks tid och 03:00 MN tid mötte Glynne upp mig (mamman till barnen) och vi åkte till huset :) jag har ett jätte fint stort rum med bäddsoffa, tv, skrivbord och det första jag såg när jag kom i i mitt rum var massa fina kort på min familj i sverige!! dom hade framkallat massa kort i olika storlekar och satt in dem i stora ramar och skrivit fina saker! och så hade dom gjort handavtryck på! såå sjukt gulligt! Blev typ helt rörd och ville bara börja störtlipa!! men kände inte att det var läge för det :P Det var även ett brev där från veronica (förra norska aupairen) där hon hade skrivit alla aupairers telefonummer och vart hon tyckte att jag skulle resa och sånt! jätte gulligt! Hon hade även lämnat en kasse med massa produkter som hon inte kunde ta med hem! skit bra hårprudukter från bed head och cliniderm och andra bodylotions som jag äälskar! :D hehe ni som känner mig vet hur galen jag är i body lotions :P

Första mötet med barnen :D
Jag kan säga att jag somnade på 1 sekund när jag la mig i sängen! Nästa morgon var jag uppe 07:30 och när jag precis hade hoppat ur duschen hör jag att någon är utanför dörren och säger (bea): But I wanna meet julia! och så hörde jag ett litet pip från Grayson, jag kastade på mig kläderna och gick ut och hälsade på dom! åhh dom var såå sjuukt söta! och lite blyga förstås;) men det tog inte många minuter förrän dom släppte loss och lekte ;)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh, kan vi inte få se bilder på rummet Julia? :)

2010-10-06 @ 15:36:37
Postat av: Julia

Jo visst kan ni det :D har inte sett din kommentar! men ska försöka fixa det så snart som möjligt :)

2010-10-13 @ 03:47:51
URL: http://juliasaupair.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0