30 sep

Som jag kanske har sagt så har jag inte kunnat använda min dator eftersom den dog första dagen och så hade jag ju ingen adapter men då skrev jag i min fina dagbok som jag fick av louise och kim :)



Sen jag kom hit dog min dator, mobil och musik! så ett tips till alla blivande au pairer: Medtag adapter
I princip varje rast som vi har haft (känns som det blev färre och färre för varje dag) har jag sprungit runt och letat efter en adapter eller lånat ngn annans dator den lilla stunden som de andra inte skypade el bloggade själva :P

Men det mest irriterande av allt är nog att min mobil inte har någon teckning, har tex. försökt skicka ett sms till Christian i 45 min nu!

I alla fall, idag var det sista dagen här på orientation school. Kan säga att det är sjuukt skönt att slippa sitta på den där stolen som vi satt på i så många timmar!

Efter sista lektionen och alla hade apploderat klart blev det helt plötsligt världens panik! alla skulle ställa sig på olika ställen beroende på vilken flygplats eller tågstation och sånt man skulle till. Det skuklle tydligen göras snabbt och helt plötsligt stod jag med min resväska utanför en liten minibuss och fattade inte någonting! Och sen var jag påväg till flygplatsen! hann inte ens säga hej då till Kajsa och de andra tjejerna!

Blev avsläppt på J.F Kennedy airport i New york. Det är såå sjukt stora flygplatser här att man åker typ spårvagn mellan terminalerna! och jaa där stod jag och skulle försöka hitta min gate. Men det gick faktiskt jätte bra! Dock var jag några timmar förtidig för att ens kunna checka in så jag satte mig och skrev i min lilla dagbok ;) :

Nu har jag precis kommit fram till flygplatsen, och nu upptäckte jag precis brevet som jag fick av Linn kvällen innan jag åkte! :D:D:D åhh vad jag saknar henne! nu ska jag läsa det!




Åhh gud vad rörd jag precis blev! skulle kunna störtlipa just nu! om jag inte hade vart på en flygplats med miljoner människor runtomkring mig! det var även en liten hälsning från carro med i brevet också! guud såå gulligt!!! saknar er såå mycket! längtar tills jag får se er på skype!

Nu ska jag gå och checka in, nästa gång skriver jag nog på planet mot Minneapolis! :D



Kommentarer
Postat av: Linn the coolest

Vad kul att äntligen få läsa lite om vad du har haft för dig :D Vi måste bestämma skype date nu snart ;)

2010-10-03 @ 18:37:59
URL: http://saraemilialinn.blogg.se/
Postat av: Julia

Jaaaa det måste vi!!! jaa jag försöker skriva för alla dagar jag inte har hunnit :P börjar komma ikapp nu ;) pussss

2010-10-04 @ 04:11:40
URL: http://juliasaupair.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0