På resande fot...

Ville bara meddela att jag är vid liv! Men har haft fullt upp så har inte hunnit blogga på några dagar. Det har gått lite för lång tid för att orka berätta om allt jag gjort de senaste dagarna men jag kan försöka skriva en liten snabb sammanfatting :)
.
Tidigt på morgonen i måndags bar det iväg mot flygplatsen mot New york! Det var jag, Glynne, Beatrice och Grayson som flög för Lorenzo var tvungen att jobba så han skulle komma senare. :) När vi landat hämtade barnens mormor upp Glynne, Bea och Grayson med bilen, och så åkte jag vidare med en buss till Manhattan där Grand central station ligger och tog sedan ett tåg till Westport där Kajsa bor :D Det var riiiktigt kul att få träffa henne igen och hennes ungar och kompisar och Gemma!! hunden! åh vad jag saknade Ebba när jag träffade Gemma! Vi åkte även in till Stamford där vi var på orientation school första veckan här i USA! Riktigt kul att man kände igen sig och få komma dit igen! Vi shoppade lite, gått på bio käkat ute och myyst! Riktigt kul att få träffa hennes kompisar också! :D Saknar henne redan!
.
Idag tog jag tåget tbx till New York där Glynnes lillasysters pojkvän mötte mig :) Vi tog tunnelbanan vid time square till lägenheten och vi hann även se frihetsgudinnan, Empire state building och Brooklyn bridge :D Så nu har jag sett det även i dagsljus ;) Sedan åkte vi alla över till New Jersey med båt och där vi hyrde en bil och sedan 2 timmars bilresa till Beach houset där Glynnes föräldrar bor :) - där jag befinner mig just nu...Det är seriöst det största hus jag någonsin befunnit mig i! Helt otroligt! Och då ska vi inte prata om husen som ligger PÅ stranden eller rättare sagt slott!
.
Så på tre dagar har jag nog hunnit transporterat mig på alla sätt som går :P , flyg, buss, tåg, båt, bil och tunnelbana!
I morgon ska det firas för då är det nämligen thanksgiving! Ska bli spännande att smaka den omtalande turkeyn! Lovar att jag ska berätta mer om den imorgon!!! ;)
.
Måste även berätta att Kajsa har lurat i mig Twilight boken...Började idag, har läst 29 av 498 sidor.. får se hur länge jag klarar detta! Har aldrig varit ngt stort fan av att läsa böcker,, Och trodde ALDRIG i hela mitt liv att jag skulle sätta mig bakom en bok igen efter mardrömsboken Amos Oz som Pia, Annette och Catarina tvingade på stackars SP07F! Och att den här dessutom är en bok på 498 engelska sidor och handlar om VAMPYRER!? haha jag som hatar fantasy? yeye we will see, filmerna är ju inte så dumma ;)
.
Nu är klockan alldeles för mycket ytterligare en kväll så nu är det nog bäst jag hoppar i kojj om jag ska orka upp till kalkonen imorgon ;) ,, Ni för nöja er med dessa bilder tills i morgon för nu somnar jag!! :P
pusss!
.
En Au pair med sina barn på en flygplats..
-
Mitt rese-sällskap :)
.
Kajsa och jag i Westport!
.
Jag och Gemma!
.

Kommentarer
Postat av: Kim

Va mysigt du verkar ha det Jullan!! :) saknar dig! Kram

2010-11-25 @ 10:02:19
Postat av: chris

shit va fina kort :)

2010-11-25 @ 20:02:33
Postat av: Anonym

2010-11-25 @ 22:27:30
Postat av: mum

Längtar efter dig : ) Missade dig just på skypen : (

Det ser alltid jättehärligt ut där du är : )

2010-11-25 @ 22:30:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0