Timberwolves vs. LA lakers

I helgen har det vart fullt upp! I fredags var jag och Martina ute och käkade på en restaurang som ligger typ 2 min från våra hus :P Det var där jag och Martina käkade tillsammans första gången vi gick ut och åt :) Vi båda tog en slags hamburgetallrik. Men tyckte nog att det kunde vart liite mer grönsaker på den hehe :P
.
Efter vi käkat tog vi bussen in till down town till Target center för att se basketmatchen mellan MINNESOTA TIMBERWOLVES & LA LAKERS!! Det var grymt mkt folk och riktigt fräckt att se den matchen!! Här i usa är man verkligen med i spelet när man tittar och dom har jätte mycket underhållning för publiken! Ett tag seglade det ner pengar i små mini luftballonger till publiken. haha och så var det var en maskot, (som dom alltid har i sina sporter:P ) som skulle dela ut gratis glass till några i publiken (man såg även detta i storbild) och så var det en man som bara ryckte åt sig en glass till sig och sin kompis så den stackars maskoten tappade alla glassar! då buade heeela target center! (kan säga att det var högre ljud än när det blev mål) hahah sen kom maskoten tillbaka och tryckte massa glassar i skallen på killen :P Det såg seriöst ut som att han skulle slå ner maskoten vilken sekund som helst! haha. Det såg faktiskt riktigt läskigt ut :P och varje gång dom filmade den här killen så buade verkligen heeela publiken haha! så typiskt usa att göra så stor grej av allt :P
.
Jag och Martina innan matchen
.
.
.
-
.
.
.
lördagen jobbade jag på förmiddagen och direkt efter jobbet blev det att hoppa in i duschen, packa och hoppa in i bilen med Tinde och Martina mot St. Paul till ett köpcenter där vi träffade Carolina och en ny tjej som heter Emelie :) Vi shoppade lite, för mig blev det lite smink och en tröja och sen åkte vi vidare till en mataffär där vi mötte upp Sofia och en tysk tjej för att handla lite käk :) vi var sex svenskar och en tysk :P Det blev kött med klyftpotatis, bearnaisesås och sallad med avokado, gurka och grejer! Det var sjukt gott att äntligen få käka lite mat som man brukar äta hemma i Sverige! sallad med avokado och RIKTIG gurka är inte varje dag man äter här! Till efterrätt blev det Brownies i ugnen!
.
Jag och Martina skulle sova hos Tinde men när vi kommit ut på vägen var det så sjuukt halt! vi kunde inte ens gasa för det var så halt! När vi gick till bilen fick man typ glida fram för annars hade man ramlat :P så när vi kört en bit kunde vi inte komma längre! så både vår och carolinas bil fick vända och åka tillbaka så det slutade med att alla sov hos Sofia! :P
.
.
Sofia och Jessie (den tyska tjejen)
.
Emelie, den nya tjejen :P
.
.
Så idag vaknade vi upp hos Sofia och gjorde sedan ett nytt försök att åka till Tinde. Men bara på vägen från Sofia till Tinde såg vi säkert 5 bilar i diket! Här i USA är det ju inte ens lag på att ha vinterdäck :S så det var nog tur att vi vände i går natt :P Efter vi vart hos Tinde träffades alla på ett annat köpcentrum där även käkade och.. haha fan vad ointressant att läsa egentligen ?! Tror jag hoppar över att skriva allt vi gjort i detalj och berättar istället att imorgon 07:15 bär det av till flygplatsen och mot New York! :D:D och jag ska fåå träffa min Kajsaaaa :D:D:D! Nog bäst att jag hoppar i koj nu för nu har visst klockan redan hunnit bli 00:45 :O puss på er där hemma!!! ( Kul med era kommentarer :D ! Vill även hälsa farbor Janne välkommen till min blogg! :D )

Kommentarer
Postat av: syster

de verkar ske roliga saker hela tiden hos dig! Åkte till Uddevalla igår ("ledig" idag och tisdag)så idag passade jag på att åka till stallet, Lady studsade runt i snön som en riktigt galning weeii så kul det var, lady saknar dej skulle ja hälsa ;).



Anna & co ska flytta till ett annat hus i närheten men de finns inget stall där än, så´på fredag flyttar hästarna upp till Allan å Elsa i Lur...dom kommer hem i april igen :(.

ha så kul i NY!! PUSS

2010-11-22 @ 17:56:48
Postat av: syster

Ps.kul att Farbror-Janne hittat hit hehe ;)

2010-11-22 @ 17:58:14
Postat av: mum

Klokt av er att vända om. Verkar ju som om allt gick bra - var nog bra att du fick ditt körkort när det var snökaos så du har vanan inne. Lycka till med resan till New York på måndag - ha det bra och hälsa Kajsa : ) Puss och kram

2010-11-22 @ 23:06:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0