Kalkondagen, Svarta fredagen och tomten i Avalon...

Låter gaanska mycket fulare att säga det på svenska än på engelska :P
.
Igår firade vi Thanksgiving! Kalkon, tranbärssylt, stuffing som jag inte vet vad man kallar på svenska, majsbröd, orange sötpotatis och någon efterrätt med pumpa, (vi åt pump cheesecake) är huvudsakerna på matbordet på thanksgiving! Det var riktigt gott! Varför man firar Thanksgiving vet man inte riktigt men man ska tydligen äta mycket den här dagen iallafall! haha :P Vi gjorde även snygga thanksgiving hattar som man var tvungen tt ha på sig haha!! Men måste säga att det kändes väldigt konstigt att fira en högtid utan sin egen familj och släkt.. Men det är väl bara att vänja sig! För snart är ju julen här! Hur jag nu ska klara det! Kan säga att om jag är ledig den 24 ska jag spendera hela dagen framför skype!! Usch det kommer nog bli lite kämpigt! Julen tycker jag är en av det bästa dagarna på året! det är så mysigt med alla ljus, julgran och pynt! och man är tillsammans med människor som verkligen betyder mkt ! Idag såg jag det första extreema amerikanska julpyntet på ett hus! Ni vet det man brukar se på film när dom har ljus i alla färger på HELA huset och i varenda gren i trädgården! haha :P
.
Idag fredag har vi spelat kort, några har bakat, lagat mat, byggt sandslott, jag Wray och Glynne åkte in till city för att shoppa. Det är namligen Black friday idag! Det kallas dagen efter thanksgiving och det ska tydligen vara extreem rea denna black friday! Det är tydligen folk som dör den här dagen pga av rean! haha trodde dom skoja när dom sa det! Folk står i kö runt 04:00 på morgonen! Tur jag inte befannmig på Mall Of America denna svara fredag för jag vill ju gärna komma levande hem till Sverige... Jag kom hem med två feta BED HEAD schampo och balsam och en root lifter.. naturligtvis var det inte ngn rea på dom :/ :P sån tur kan man ju inte ha :P
.
På kvällen åkte vi in till city, eller vet inte riktigt vad man ska kalla det. Det är ju liksom ingen storstad, kanske kan kalla det för by? aa,, vi åkte in till byns..kärna?! haha vad händer! jag kommer inte på orden! a men ni fattar.. Där skulle vi nämligen träffa tomten!! Det var jätte mycket julbelysning och fina dekorationer med renar och grejer och mitt i allt kommer det en fet brandbil med syrener och julpynt... Mitt på allt sitter självaste jultomten!  och alla jublade! haha kunde nästan inte hålla mig för skratt när tomtens entre var, för det är så typiskt amerikanare :P Det såg verkligen ut som jultomten också!!! Det är preciis så jag alltid har föreställt mig den riktiga tomten! :P Vi räknade ner och så tände dom julgranen som stod mitt i allt. Det var en liten kör som sjöng och så fick man ta kort med tomten :P riktigt mysigt var det :)
.
Nu sitter vi här och spelar kort och dricker vin, eller aa dom spelar och jag sitter vid min dator och tittar på :P Känner mig jätte social :P men lovar att dom inte vill att jag ska vara med och spela, jag hade bara blivit sur eftersom jag vet att jag kommer förlora... Linn vet vad jag menar...
.
Idag har min älskade farmor kommit hem från Indien efter 3 månader! Hon åkte själv och mötte upp några väninnor där nere :P Det är nog från henne jag fått min reseådra ifrån, och både jag och farmor trivs bra i vårt eget resesällskap! och i varandras då.. :P  Eftersom hon också bor i Uddevalla brukade jag träffa henne väldigt mycket och brukade åka hem till henne efter skolan, åka och bada på somrarna, äta middag och klippa gräset! och jag saaaknar det :(
.
Nä nu ska jag kolla lite bilder!... När jag stoppade in mitt minneskort i datorn upptäckte jag nämligen massa bilder från Jennifer och Louise och Kim från när vi var i London för några år sedan! haha ska bli skit kul att se!! :D puss på er där hemmma! saknar er! och njut av att ni kan träffa era nära och kära när ni vill! för det kan inte jag... :(
.
Turkey day! älskar hövdingen i mitten!
.
Grandma & Grandpa
.
Lorenzo, syster Wray, Beatrice och mormor Gretchen ( är inte helt säker på stavningen dock) :P
.
The Beach
.
.

Dance as though no one is watching,

Love as though you have never loved before,

Sing as though no one can hear you,

Live as though heaven is on earth.

.

.Mina favoritbarn

.

.

.

.

.

.Min favorit tjej

.

.Grandpa David fran England

.Systrarna Wray och Glynne

Har bor jag om nagra ar

.

.Santa claus is coming to town

.

.

.

God natt


Kommentarer
Postat av: CARRO L

ååh vilka härliga julkänslor jag får när jag ser dessa bilder. Jag har ju börjat jobba på Köket i lilla Uddevalla och nu på helgerna har vi "Elis Pressly" som är där och spelar, får riktiga julkänslor då också :) miss u <3

2010-11-27 @ 13:36:06
URL: http://cavfl.blogg.se/
Postat av: Pappa&mamma

Otroliga bilder gumman - rena mästerfotografen!

2010-11-27 @ 18:19:04
Postat av: Julia

Vad kul för dig carro!! åh jaa det låter mysigt! nu är det ju inte så långt kvar till våra födelsedagar haha!



Tack mamma och pappi! :)

2010-11-27 @ 20:04:34
URL: http://juliasaupair.blogg.se/
Postat av: Martina

åååh, vilka fina bilder på barnen och stranden och allt! Verkar som att du har det supermysigt där :D Men du borde komma tillbaka till Minneapolis snart för jag saknar dig! Puss :)

2010-11-27 @ 20:59:23
URL: http://americanaupairlife.blogg.se/
Postat av: Jensan

MISS U

2010-12-01 @ 20:27:23
Postat av: smashitup/ Malin

SJUKT fina bilder julia! Undrar vad för photo grej du har? Om du förstår vad jag menar? Hur du får så fint ljus som du fick på barnen,stranden?

Kram

2010-12-08 @ 16:52:31
Postat av: Mathilda

Sv: Tack så mycket! Kul att du är au pair. Din blogg verkar jättebra. Du tar jättefina bilder. Älskar din header och bilderna från stranden. Vad använder du för kamera för att få såna fina bilder på stranden. De när de är lite gula om du förstår vad jag menar? :) Ha det så bra i USA och njut av en Amerikansk jul! Kram

2010-12-18 @ 18:42:17
URL: http://mathildaaupair.blogg.se/
Postat av: Miriam Martins Karlsson

Hello! Grattis i efterskott önskar faster och gänget! Vill också passa på att önska god jul och gott nytt år !! Kram från Miriam med familj !

2010-12-22 @ 15:34:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0