Den vita lyckan har anlänt till Minneapolis!

Idag var jag ledig, så i går kväll laddade jag upp med öronproppar och sov enda till 10:30!! :O... tio på morgonen är en låång sovmorgon i mitt nya liv! :P I och försig vaknade jag i några omgångar från klockan 07:00 av lite dunsar och skrik men det är ju bara som vanligt ;) Jag drog mig en timma och bara njöt av min härliga sovmorgon men när klockan var halv tolv och de började äta lunch där uppe kände jag att det kanske var dags att stapla mig upp ur sängen och få i mig lite frukost.. Det är då jag upptäcker med förvåning det vita snötecket utanför! Och plötsligt gör jag två omedvetna glädjehopp i luften! Sprang upp till ungarna och berättade om snön!! För de var det inte direkt någon nyhet, de hade ju vart vakna halva dagen redan :P
.
Efter frukosten hade jag och Bea lite lördagsmys och bakade riktiga amerikanska cupcaces :) tror det var ca 4 dl socker i (?!) så nästa gång ska jag nog försöka hålla mig till ett lite mer svenskt recept :P annars har jag verkligen inte gjort ett jota idag.. Efter bakningen gick jag och la mig lite i sängen igen, kollade upp i taket och filosoferade lite :P men jag har verkligen njuutit..Vet inte huur längesedan det var jag hade en sånhär inte-göra-något-dag!.
.
Jag skypade med perran som hade finbesök ;) - Anderas Berntsson! (välkommen till min blogg föresten ;P) Som jag inte har pratat med på jag vet inte hur länge?! Fick se Peters ena biceps och även en skymt av Sandras bebismage :D
.
Jag efterlyste även min mor och far som verkar ha glömt bort sin yngsta dotter... Så det blev lite skype med de med! Hela skypesamtalet gick i princip ut på att lära mig skillnaden mellan DE och DEM tror fortfarande jag inte fattat skillnaden?!
.
Efter vi avslutat vår konversation om de och dem hämtade pappa Min älskade Ebba (min hund, eller a vår hund) då brast det!.. Tårarna bara kom från ingenstans på en sekund?! och mamma och pappa blev som två frågetecken :P Och jag kunde bara inte sluta lipa! Jag saknar henne sååå otroligt mycket att jag ibland inte vet vart jag ska ta vägen! Hon är den finaste hunden i världen och jag skulle nästan kunna göra vad som helst för att få gosa med henne och burra in mig i hennes kinder just nu! Eller bara få ha henne en natt här i min säng!!! Eller få gå en enda promenad med henne!! Tyvärr har dem ingen hund här :( ( kanske borde ta med dem till en djuraffär? här sitter det ju hundar i olika burar i djuraffärerna, precis som på sims ni vet ;) .. )
.
Nu på kvällen har vi haft gäster här så vi har käkat middag och en alldeles förgod chokladtårta till efterrätt!! DET FINNS INGET GODARE ÄN CHOKLAD!! hade gärna tagit med mig resterna av tårtan ner på mitt rum och suttit här och frossat i natt men får ju tänka lite på de andra också..
.
Nä, kanske det är dags att kolla på på ett desperate housewives avsnitt nu? Upptäckte idag att jag ligger 6 avsnitt efter... hur kunde det gå till? :S
.
Jag och gamle tanten! (13 år) fast hon kommer alltid vara min lilla bääbis!
.
Jag har ju i och försig ett husdjur här också.. eller aa några stycken till och med... :) Ibland får man nöja sig med det lilla...



Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej Limpan. Fortfarande fel med de och dem, skriv dom rakt över istället :) :)

2010-11-14 @ 18:27:39
Postat av: jessica & (peter )

haha du e så sköön! Kul å prata me dej igår även om vi va lite veliga :S. förstår me Ebba, ja brister oxo ibland. Jag o Peter har vart på farsdag-middag hos hans farmor o farfar i uddevalla ida o sen åkte vi hem t mamma o pappa en sväng. ´Var underbart att få träffa ebba igen, hon e som vanligt...blind, döv och super valpig. slickas å skäller å busar å sådär fantastiskt underbar som bara hon kan va! Peter blev som ett litet barn på julafton när han fick träffa ebba igen haha( första ggn sen han kom hem från sjön). Kul du skrev om bicepsen å bebismagen haha. Ha de så bra Bulis saknar dej!! Peter hälsar <3

2010-11-14 @ 22:41:38
Postat av: Julia

MAMMA - JAG GER UPP!



Jessica - jag är avundsjuk att du får träffa bebb och inte jaaag :(

2010-11-15 @ 01:36:13
URL: http://juliasaupair.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0